စိတ္ရြက္လြင္႔ရာ-ရကိၡတ စာမ်က္ႏွာ(TAT၈၆Bumi)

Monday, February 22, 2016

ျမန္မာ့ေလေၾကာင္းေလယာဥ္ပ်က္က်မႈမွတ္တမ္းမ်ား


မၾကာေသးခင္က Beechcraft 1900D 
အမ်ိဳးအစားတပ္မေတာ္ေလယာဥ္ပ်က္က်ၿပီးေလယာဥ္ေပၚပါ
အရာရိွ စစ္သည္ ၅ဦးေသဆံုးသြားတဲ့သတင္း
ဝမ္းနည္းဘြယ္ဖတ္လိုက္ရပါတယ္။

ငယ္ငယ္ တုန္းက STATE MEDIA ျဖစ္တဲ့ ျမန္မာ့အသံ
ေရဒီယို ၊ ေၾကးမံု၊ လုပ္သား၊ ဗိုလ္တစ္ေထာင္
သတင္းစာေတြ နဲ႔ဘဲႀကီးျပင္လာေတာ့
ထိန္းခ်ဳပ္အသိေပးတဲ့ သတင္းေတြမို႕
သတင္းေတြက တစ္ခါတစ္ခါ ျပည္သူၾကားထဲ
အေပၚယံသတင္းအျဖစ္သာ
သိရတာမ်ိဳးျဖစ္ေနခဲ့တာအမ်ားႀကီးပါဘဲ။
ေလေၾကာင္းကိုဘဲအဓိကအားကိုးၿပီး
ရန္ကုန္ကတစ္ဆင့္ ျပည္ေဒသ နဲ႔
ျမန္မာျပည္အႏံွ႕ ခက္ခဲစြာ ခရီးသြားလာရတဲ့
ရခိုင္ေဒသေနျပည္သူမ်ားအဖို႕
ေလယာဥ္ပ်က္တယ္ဆိုတဲ့သတင္းေတြဟာ၊
အၿမဲတုန္တုန္လႈပ္ ေၾကာက္စရာသတင္းေတြပါဘဲ။

Aug 16, 1972 က်ေနာ္ မူလတန္းေက်ာင္းသားဘဝ က
သတင္းဆိုးတစ္ခုျဖစ္ခဲ့တဲ့
သံတြဲေလဆိပ္အတက္ ပင္လယ္ထဲ စက္ခ်ိဳ႕ယြင္းထိုးက်ကာ
အခ်ိန္မီွသြားေရာက္မကယ္ဆယ္ႏိုင္ခဲ့၍
ခရီးသည္ ၂၈ဦး ေလယာဥ္ႏွင့္အတူ ေရနစ္ေသဆံုးခဲ့ၾကကာ
ခရီးသည္ ၂ဦးသာ
အိပ္ရာလိပ္ဖက္ကာေရကူးလြတ္ေျမာက္ ခဲ့သည့္
(DAKOTA)ဒါကိုတာလို႕ ေခၚေခၚၾကတဲ့
DOUGLAS C47 ေလယာဥ္ပ်က္က်မႈအပါအဝင္
ဒါကိုတာေလယာဥ္ေတြ
ေဟာင္းႏြမ္းလာမႈစိတ္မခ်မႈေတြေၾကာင့္
FOKKER F27 ေတြေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား
(အေရအတြက္အတိအက်မသိ)နဲ႔
႔F28 (call sign - XY-ADU, XY-ADV, XY-ADW ) သံုးစီး ကို
အသုတ္လိုက္ ဝယ္ယူအစားထိုးခဲ့တာေၾကာင္း
ႏိုင္ငံျခားဝင္ေငြမည္မ်ွအကုန္အက်ခံ၍
လုပ္သားျပည္သူမ်ား ခရီးသြားလာေရး
အဆင္ေျပေစရန္ ႏိုင္ငံေတာ္မွ ဝယ္ယူခဲ့ေၾကာင္း...........
အစရိွသၫ္႕ သတင္းေတြကို
ေလေၾကာင္းအားကိုးရန္ကုန္သို႕
ခရီးသြားလာေနရတဲ့ က်ေနာ္တို႕
ႏိုင္ငံပိုင္ သတင္းစာ ေရဒီယိုမွတစ္ဆင့္
သိမွတ္ခဲ့ရဖူးပါသည္။
ႏိုင္ငံေတာ္မွ
ဆိုတဲ့စကားနဲ႕
ျပည္သူ႕ေတြအတြက္ဆိုတဲ့
စကားလံုးႏွစ္ခုဟာ၊
ဘာကိုဆိုလိုတယ္ဆိုတာ၊
တႏိုင္ငံလံုျပည္သူပိုင္လုပ္ခံထားရတဲ့
ဆိုရွယ္လစ္ေခတ္မွာႀကီးျပင္းလာၿပီး၊
အတန္းတစ္ခ်ိန္လံုးလစ္
ေရြးေရြးက်က္တာ
ၾက္ကကန္း ဆန္အိုးတိုးလို႕
ျပတဲ့ဆရာေတာင္ တစ္ႏွစ္လံုး
ႏွစ္ခါေလာက္သာေတြ႕ဘူးတဲ့....
ႏိုင္ငံေရးသိပၸံဆိုတဲ့ မသင္မေနရဘာသာမွာ
ဂုဏ္ထူးနဲ႔ေအာင္ခဲ့က်ေနာ္
အျမင္ေတြ အခုထိ မရွင္းေသးပါဘူး။

XY-ADW ရဲ႔ စစ္ေတြ ေလဆိပ္နား ပ်က္က်မႈကို
ေအာက္ေဖၚျပပါ လင့္မွာ ေတြ႔ရပါလိမ့္မယ္။

တစ္ဖန္၊ ေျမာက္ဦး၊ပူတာအို ပလက္ဝတို႕လို႕ သြားလာမႈခက္ခဲ၊
ေလယာဥ္ေျပးလမ္းရွည္ႏွင့္ ေခတ္မီွ ေလယာဥ္ထိမ္းသိမ္းေရးစံနစ္
မတတ္ဆင္ႏိုင္ေသးသၫ္႕ ၿမိဳ႕ငယ္အခ်ိဳ႕သို႕ေျပးဆြဲရန္
ခရီးသည္ ၈ဦးေလာက္သာတင္ႏိုင္သည္႕
Twin Otter ေလယာဥ္မ်ားထပ္မံဝယ္ယူေျပးဆြဲခဲ့ရာ၊
ပ်က္က်မႈမ်ားျဖစ္ပြားတာၾကားသိခဲ့ရၿပီး၊ 
ထိုေဒသမ်ား၏ ရာသီဥတု ၾကမ္းတမ္းမႈမ်ားႏွင့္
မကိုက္ညီ၍ဟု ယူဆ၍ ထင္ပါသည္။
Twin Otter မ်ားေရးဆြဲမႈ မ်ားမၾကာလိုက္ဘဲ
ရပ္နားလိုက္တာေတြ႔ရပါသည္။
Fokker F27,F28 မ်ားမွာမူ ဆိုးဝါးသၫ္႕
ပ်က္က်မႈသတင္းမေတြ႕ရသေလာက္မို႕
မိမိတို႕လည္း Burma Airway ကေန
Myanmar Airway ျဖစ္သည္႕ကာလ၊
မဆလ က ေန နဝတ ကာလ တစ္ေလ်ာက္
ခရီးသည္မ်ားအတြက္ အသက္အာမခံ
ရိွမရိွ ရိွလဲ ႏွစ္ျပားတစ္ပဲဘဲရိွမွာဘဲဟု
သေဘာထား ကာ အသက္အာမခံ
အက္ဆီးဒန္႕အာမခံ၊ ေဆးရံုးတက္ေရာက္ကုသမႈအာမခံ
ဆိုတဲ့စကားလံုးေတြဟာ
ျမန္မာျပည္သူေတြနဲ႔ မဆိုင္
မပတ္သက္သလိုဘဲေနထိုင္ႀကီးျပင္းလာယင္း
ဒီေလယာဥ္၊ ဒီခရီးေတြကို
အႀကိမ္ႀကိမ္သြားေရာက္ေနခဲ့တာပါဘဲ။
 ဧရာဝတီကမ္းနေဘး အေရးေပၚဆင္းခဲ့ရတဲ့ေလယာဥ္စက္ခိဳ်႕ယြင္းမႈမွာ
 ေနာက္ဆံုးဆင္းသက္ခ်ိန္ထိ ခရီးသည္ေတြရဲလံုၿခံဳမႈကို ဦးစားေပးေနရတာမုိ႕
အသက္တိမ္းပါးသြားခဲ့ရတဲ႔  ေလယာဥ္မယ္ေလးလႈိင္ကို သီးခ်င္းတစ္ပုဒ္ ဂုဏ္ျပဳသီဆိုခဲ့တဲ့
အသံအင္မတန္ေကာင္း  KEY အစံုႏိုင္ႏိုင္နင္းနင္း ဆိုႏိုင္တဲ့ျပည္သူခ်စ္တဲ့
အဆိုေတာ္ ေလယာဥ္ေမာင္ ဦးစိန္လြင္(ပေလးဘြိဳင္းဦးသန္းႏိုင္ရ႕ဲအစ္ကိုရင္း) ဟာလဲ
ေလယာဥ္ပ်က္က်မႈတစ္ခုမွာ တာဝန္ထမ္းေဆာင္ရင္း ကြယ္လြန္သြားရ႐ွာပါတယ္။

ဒီ B3A လင့္ထဲက ျမန္မာ့ေလယာဥ္ပ်က္က်မႈ သမို္င္းမွတ္တမး္မွာ
ဒီပ်က္က်မႈ ေတြ ႐ွာေတြ႕ႏိုင္ပါတယ္

မၾကာေသးမီက ဒီ ေအာက္ေဖၚျပပါ
BAAA-acro ကိုဝင္ၾကည္႕မိေတာ့
F27 case ေတြလဲ မနည္းပါလားလို႕
ေတြ႔ျမင္ရပါတယ္။

ကုန္းလမ္းခရီးအဓိက အမီွျပဳသြားလာေနၾကတဲ့
ေဒသေတြက ျပည္သူ အမ်ားစုက ေတာ့
ေလယာဥ္ခရီးစဥ္ဆိုတာႏိုင္ငံျခားခရီးအတြက္သက္သက္ဟု
ထင္ေကာင္းယူဆေကာင္းယူဆႏိုင္ေပမယ့္
အခုအခ်ိန္ထိ ေလယာဥ္ကလည္းေႏွာင့္ေႏွးတတ္၊
ေလဆိပ္ကိုသြားရတဲ့ တကၠစီခကအတူတူ
လက္မွတ္ ေစ်းကက်ေတာ့လည္း စစ္ေတြရန္ကုန္
တစ္နာရီသာသာ စီးရေပမယ့္၊
သံုးနာရီေလာက္စီးရတဲ့ ရန္ကုန္ စင္ကာပူ
ေလေၾကာင္းခရီးေလာက္နဲ႔ အတူတူနီးနီး ေပးေနရတဲ့
ရခိုင္ျပည္ေျမာက္ပိုင္းေနျပည္သူေတြအတြက္က ေတာ့
ခရီးသည္ေတြရဲ႔ အခြင့္အေရး၊အာမခံစံနစ္၊ လံုျခံဳမႈမလံုျခံဳမႈဆိုတာ
ေခါင္းထဲ မထည္႔ဘဲ မိမိႏွင့္မဆိုင္သၫ္႕အရာအလား
သူတစ္ပါးအား ဝကြက္အပ္၍
ေန႕စဥ္ေလယာဥ္ခရီးစဥ္ရိွေနတာနဲ႔၊
ေလယာဥ္လက္မွတ္ ဝယ္ယူ၍ ရေနသည္ကိုပင္
သက္ဆိုင္ရာ တာဝန္ရိွပုဂၢိဳလ္မ်ားအား
ေက်းဇူးရွင္မ်ားကဲ့သို႕ ေမတၱာပို႕အမ်ွေဝ
ဆက္လက္မွတ္ယူေနၾကရမည္ပင္ျဖစ္ေပသည္။

No comments:

Post a Comment