စိတ္ရြက္လြင္႔ရာ-ရကိၡတ စာမ်က္ႏွာ(TAT၈၆Bumi)

Thursday, July 24, 2014

တခ်ိန္တုန္းက ဘူမိေက်ာင္းေတာ္သား (၃) (သို႕ ) ကံေကာ္ ဂႏၶမာ သရဖီ အင္းၾကင္းနဲ႕ စိန္ပန္း ပ်ဥ္းမ ေတြ ေဝ တဲ့ တကၠသိုလ္ လႈိင္နယ္ေျမ၊ မွာ ခေပါင္း ဒူးယား ေတြလဲ ျမဴ ဆိုင္း ေဝ ခဲ့တယ္.........



 သိတဲ့အတိုင္းဘဲ က်ေနာ္တို႕ တိုင္းျပည္ရဲ႕
 ေမြးစား ဖခင္ႀကီးေတြက
(တပည္႕ေမြးၿပီး  စားစားလြန္းအားႀကီးလို႕ပါ)
အၿငိမ္မေနတတ္ေတာ့ 
သူ႕ေမြးစား သားသမီးေတြ အ႐ြယ္ေရာက္လာတိုင္း၊
သူ႕တို႕ ဘႀကီး မ်က္နာလိုမ်က္နာရ၊
လမ္းအမည္ ၿမိဳ႕အမည္ေတြ
 ပညာေရးစံနစ္၊ ဝန္ႀကီးဌာန အမည္ေတြ၊
တစ္ခုမဟုတ္ တစ္ခုေျပာင္း ေျပာင္းတတ္ ၾကတယ္၊

မေျပာင္းတာက သူတို႕ရဲ႕ 
ပြဲတက္ကေတာ္ေတြ  ေလာက္ဘဲထင္ပါရဲ႕၊
ဒါေတာင္....
မေျပာင္းသာမေျပာင္းတာ၊ 
အပိုထားလို႕ရေအာင္ေတာ့
ဥပေဒေျပာင္းၿပီး 
ကေတာ္ၿပိုင္ဥပေဒ ေျပာင္းလိုက္ေသးရဲ႕၊
 (Google ႐ွာရင္း ဒီတစ္ပံုထဲေတြ႕လို႕ ယူသံုးမိပါတယ္ source ကိုလိုက္ၾကည္႕႕ေတာ့ ဆရာမ ေမၿငိမ္းရဲ႕ Blog ထဲက post တစ္ခုမွာ ေဖၚျပထားတဲ့ပံုေလးပါပံုေလးမွာ (http://maynyane.blogspot.sg) က်ေနာ္တို႕တက္ေနစဥ္တုန္းကနဲ႕ဆိုယင္ ေတာ္ေတာ္အိုမင္းေနတာေတြ႕ရပါတယ္)

တကၠသိုလ္ လႈိင္နယ္ေျမ

က်ေနာ္တို႕လဲ ပညာေရးစံနစ္သစ္ ေက်ာင္းနံမည္သစ္နဲ႕
ေတာ္ေသးတာက အေတြ႕အႀကံဳ ႐ိွၿပီးေတာ္ၾကတဲ့ ဆရာေဟာင္းသမားေဟာင္း  ေတြနဲ႕ ေက်ာင္းအေဆာက္အဦးေဟာင္းမွာ
ပထမႏွစ္ စတက္ရေတာ့တာေပါ့ဗ်ာ။

က်ေနာ္တို႕ရဲ႕ ဆရာ/မေတြက 
တကယ္လဲ အေတြ႕အႀကံဳ ႐ိွၿပီးေတာ္ၾကတဲ့ 
ဆရာဆရာမေတြမို႕ 
သူတို႕ေတြဆီမွာ တစ္ပၫ္႕ျဖစ္ခြင္႔ 
သင္ခြင္႔ ခဲ့တာ
ဝမ္းေႁမာက္ရပါတယ္

က်ေနာ္ တို႕ ေက်ာင္း တည္ေနရာကေတာ့ 
ယခင္အေခၚအဒီလမ္း ( သူလဲအေျပာင္းခံထားရေတာ့ ယခု ပါရမီလမ္းထင္ပါတယ္) နားက 
အင္းလ်ားေလးကန္ နေဘးမွာ႐ိွၿပီး

ယခင္အေခၚ RC.2(ေဒသ.2) .. 
Transform လုပ္ခံရၿပီး   က်ေနာ္တို႕ႏွစ္ေရာက္ေတာ့မွ  
ရန္ကုန္တကၠသိုလ္လိႈင္နယ္ေျမ.....
လို႕ေခၚတဲ့ ေက်ာင္းေတာ္ႀကီးပါ၊

စာသင္ခန္း အမ်ိဳးအစားက ႏွစ္မ်ိဳး႐ိွၿပီး၊ 
တမ်ိဳးက ႐ိုး႐ိုးၾကမ္းျပင္ညီ စာသင္ခန္းေတြျဖစ္ကာ၊
 ေနာက္တစ္မ်ိဳးက 
လျခမ္းပံု အဆင္႔ဆင္႕ Ground level ေအာက္ကို 
ကြ်ံဝင္သြားတဲ့ Theater အမ်ိဳးအစားျဖစ္ပါတယ္။

က်ေနာ္တို႕ေတြက T12 နဲ႕ T13 ဆိုတဲ့ 
Twin Theater ႏွစ္ခုမွာ သင္ခြင္႔ ခဲ့ပါတယ္

က်ေနာ္ဘဝင္မက်တာေလးတစ္ခုကေတာ့ 
စာသင္ျပတဲ့ ဆရာဆရာမတိုင္းက
 ေျမေအာက္ဆင္းသြားရၿပီး 
တပည္႕ေတြက အေပၚစီးကေန 
ဆရာ/မ ေတြ သင္တာကို
သင္ယူႏိုင္တာပါဘဲ။

ဆရာမ စာသင္ေနတုန္း 
အျမင့္ဆံုးတန္းရဲ႕ ေနာက္ဖက္
 ေျမညီေပၚမွာရိွေနတဲ့
ဝင္ထြက္ေပါက္ႏွစ္ခုကေန 
လွစ္ကနဲ႕ ဝင္ႏိုင္ထြက္ႏိုင္တာပါ။

အဲဒီအေဆာက္အဦးေတြက 
5th Seap Games က်င္းပဖို႕ေဆာက္လုပ္ခဲ့တဲ့ 
သမိုင္းဝင္းထဲက dome shape Sport Complex, နဲ့ 
RIT , Eco နဲ႕ RASU ေက်ာင္းသူတစ္ခ်ိဳ႕ကို
အေဆာင္ေနခြင့္ေပးထားတဲ့ ကံေကာ္၊ ဂႏၶမာ၊ သရဖီ  နဲ႕ 
အင္းၾကင္း အေဆာင္တို႕လိုဘဲ 
အေခါင္းေပါက္ စဥ္႕/ေႂကြအုပ္ခြက္ ထဲမွာ 
RC ထဲ့ေလာင္းတဲ့ အေဆာက္အဦးဆိုရမလားမသိ၊
 (သူငယ္ခ်င္း civil ေတြ  ပိုမို ေျပာႏိုင္လိမ့္မယ္ထင္ပါတယ္ )

စဥ္႕အုပ္ခြက္အေရာင္ RC.2 အေဆာက္အဦးအေရာင္တြက
 ေ႐ႊအိုေရာင္/ ေ႐ႊညိဳေရာင္လို႕ ေျပာရမယ္ထင္ပါရဲ႕၊

ကံေကာ္၊ ဂႏၶမာ၊ နဲ႕  သရဖီ   တို႕က အျပာေရာင္လို႕ ထင္ပါတယ္၊
အင္းၾကင္း က ေတာ့  ေ႐ႊအိုေရာင္လို႕ မွတ္မိေနခဲ့ပါတယ္
အဲဒီအခ်ိန္တုန္း တစ္မူထူးၿပီး လွပတဲ့ 
ဒီေက်ာင္းေတာ္ႀကီးဟာ၊ စိန္ပန္းပင္ နဲ႕ ပ်ဥ္းမ ေတြ ဝန္းရံၿပီး၊
ငယ္ရြယ္ႏုပ်ိဳ လန္းဆန္းတက္ႂကြေနၾကတဲ့ 
တကၠသိုလ္ေက်ာင္သား/သူေတြရဲ႕ ေရာင္စံုအလွကိုယ္စီနဲ႕
စီခ်ယ္လိုက္တဲ့အခါမွာေတာ့ 
အင္မတန္ လွပတဲ့
 ေဆးေရာင္စံု ပန္းခ်ီ ကားေလး တစ္ခ်ပ္လို႕
ထင္ရပါေတာ့တယ္

အဲဒီ အခ်ိန္တုန္းက RC.2 ေက်ာင္းစာသင္ခန္း 
Theater တိုင္းမွာ Project Screen, Mic ထားတဲ့ ေသတၲာကေလးနဲ႕ ၊
နံရံပတ္ပတ္လည္မွာ အသံစုတ္ေဖါ႔ျပားေတြနဲ႕
 ကာရံေပးထားတာမို႕ Cinema theater ေတြလိုပဲ
အသံေတြ ၿငိမ္သက္တဲ့ စာသင္ခန္းေတြဖစ္ၾကတာမို႕ 
သူေခတ္သူ႕အခ်ိန္နဲ႕ဆိုရင္ ျမန္မာျပည္ရဲ႕ 
အေကာင္းဆံုးစာသင္ခန္းမေတြ ထဲက 
တစ္ခုလို႕ေျပာရမယ္ထင္ပါတယ္၊ 

မီးမျပတ္ဖို႕ေတာ့လိုၿပီး 
မီးျပတ္ရင္ေတာ့ ျပတင္းမ႐ိွဘဲ 
ဝင္ေပါက္ထြက္ေပါက္သာ႐ိွတာမို႕
တာ္ေတာ္ေမွာင္သြားတတ္ပါတယ္၊ 
အဲဒီတုန္းက မီးျပတ္တာလဲ
 ေတာ္ေတာ္နည္းပါးပါေသးတယ္။

 Block.1 ေခၚမလားမသိဘူး မမွတ္မိေတာ့ဘူး၊
 ေအဒီလမ္းဘက္မ်က္ႏွာျပဳထားတဲ့ဘက္က Block ကို ေတာ့
 စီးပြါးေရးတကၠသိုလ္ လႈိင္နယ္ေျမ လို႕ သတ္မွတ္ၿပီး၊
 က်န္တဲ့ ပင္မေဆာင္ေတြ , 
Theater စာသင္ခန္းေတြ၊ 
တိုးခ်ဲ႕ေဆာင္ေတြကေတာ့,  
ရန္ကုန္တကၠသိုလ္(လိႈင္နယ္ေျမ)ေခၚပါတယ္။၊ 

ဝိဇၨာသိပံၸ ဘာသာစံုအျပင္ 
အဲဒီတံုးက
မႏၲေလး နဲ႕ရန္ကုန္ တကၠသိုလ္ ႏွစ္ခုမွာသာ႐ိွတဲ့ 
ဘူမိေဗဒဘာသာေရ၊ ဥပေဒဘာသာေရ၊
သစ္ေတာဘာသာေရ.... သံုးခုမွာ
 ဥပေဒ နဲ႕ ဘူမိ ပထမ၊
ဒုတိယ ႏွစ္က ရန္ကုန္တကၠသိုလ္(လိႈင္)မွာတက္ရၿပီး၊
အေဆာင္အေနနဲ႕က
 ေက်ာင္းနဲ႕ကပ္ရက္ 
သမိုင္းဝင္းထဲက 
ခေပါင္းေဆာင္မွာေနရပါတယ္၊

က်ေနာ္တို႕ရဲ႕ 
ခေပါင္းေဆာင္ေက်ာင္သားေတြထဲမွာေတာ့

အမွတ္က ဟိုမရဒီမရ  ဟိုမမီွ ဒီမမီွ မို႕
ဘူမိေရာက္လာတဲ့ နယ္ေက်ာင္းသားေတြနဲ႕

အမွတ္ေတြ မတရားေကာင္းေပမယ့္ 
One or two FRC လို႕ေျပာၾကတဲ့ 
မိဘႏွစ္ဦးလံုး   
ဒါမွမဟုတ္ 
တစ္ဦးဦး ႏိုင္ငံျခားသားမို႕ 
ဧည္႕ႏိုင္ငံသား
 (ယာယီႏိုင္ငံသား white card ကိုင္သူမဟုတ္ပါ)
အျဖစ္အသိအမွတ္ျပဳထားခံရတဲ့
စာထူးခႊၽန္ ေပမယ့္
 ေဆးတို႕ စက္မႈတို႕တက္ခြင့္မရၾက
 တစ္နည္းဆိုေသာ္
ဟိုမီွ ဒီမီွ ေပမယ့္ 
ဟိုမေပး ဒီလဲမေပးလို႕ ေပးတာယူၿပီး 
 ဥပေဒ ေက်ာင္းသားျဖစ္လာသူ ေတြရယ္
 (ႏိုင္ငံျခားမွာေတာ့
 ေတာ္တဲ့လူေတြတက္ခြင့္ရတာ မို႕
 - အစိုးရကဘဲ မလိမ့္တစ္ပါတ္လုပ္သလားမသိပါဘူး)


  က်ေနာ္တို႕ဘူမိလိုဘဲ
ဟိုမေရာက္ ဒီမေရာက္မို႕ 
ဥပေဒ ေရာက္သြားတဲ့
 ႏိုင္ငံသားစစ္စစ္ေတြက
ဆင္းသက္လာတဲ့
 ႏိုင္ငံသား ဥပေဒေက်ာင္းသားေတြရယ္
သံုးမ်ိဳးသံုးစား႐ိွတယ္လို႕ေျပာရမယ္ထင္ပါရဲ႕
(ဒါေၾကာင့္မို႕လို႕လားမသိဘူ 
လူေတာ္ေရွ့ေနႀကီးေတြၾကၫ္႕လိုက္ရင္ ?????
အမွန္မထင္ပါနဲ႕ စိတ္ထဲျမင္ရာေရးမိတာပါ)

က်ေနာ္တို႕က ဂ်ီ ေက်ာင္းသား  ၊ 
သူတို႕ေတြက ဥေက်ာင္းသား ၊
 က်ေနာ္တို႕ေတြြက ဂဂ်ီဂေဂ်ာင္္ လဂ်ီလေဂ်ာင္ဆိုရင္ 
သူတို႕ေတြက xxxxxxx  အင္းဟုတ္ေသးပါဘူး
သူတို႕ကို " ေလာ"  ေက်ာင္းသား လို႔ ဘဲ 
 အတိုေခၚၾကပါတယ္။

အဆက(အဆင့္ျမင့္ပညာ ၫြန္ၾကားေရးဦးစီဌာန)
မွ မွားယြင္း ဆံုးျဖတ္လို႔
 တစ္ႏွစ္ေနာက္က်ရတဲ့ 
သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္အျဖစ္ထက္ ပိုဆိုးတဲ့
အုပ္စုလိုက္ ဒုကၡ ေရာက္ရတဲ့  
 ေလာေက်ာင္းသားေတြ အျဖစ္က ပိုဆိုးပါေသးသဗ်ာ၊

သူတို႕အေၾကာင္းမေျပာခင္ 
ဘူမိေက်ာင္းေတာ္သားျဖစ္လာတဲ့က်ေနာ္၊
က်ေနာ္ စတင္တက္ေရာက္ခဲ့ရတဲ့ 
က်ေနာ့္ရဲ႕ ေက်ာင္းေတာ္ ႀကီးအေၾကာင္း
ေျပာျပခ်င္ပါတယ္၊
(ဟိုးတုန္းကေတာ့ ေတာကလူေတြၿမိဳ႕ေပၚေက်ာင္း
လာတက္ၾကေတာ့ ေက်ာင္းေတာ္သား၊ 
အခုကေတာ့ ေက်ာင္းေတာသားလို႕ေခၚရမလားမသိဘူး ၿမိဳ႕ကလူေတြက ေတာေရာက္သြားတဲ့ေက်ာင္းေတြမွာ 
သြားတက္ရ ေက်ာင္းေတြက ေတာေရာက္
 ေက်ာင္းသားေတြလဲေတာထဲေရာက္နဲ႕ဆိုေတာ့
 ေက်ာင္းေတာသားပဲဆိုရမယ္ ထင္ပါရဲ႕
ေမာင္မယ္ေတြလဲ ေကာ္ရစ္တာေပၚထိုင္ေနစရာမလို ဘူး 
လယ္တဲအိမ္ေတြလဲေပါဆိုဘဲ၊
နယ္ျပည္ေတာ္မွာလဲ 
လယ္ေတာအိမ္ေတြေဆာက္ထားတာ
ဘဘ တို႕ ေတြ ခုေခတ္ 
တကၠသိုလ္ေမာင္မယ္ေတြ လို ငယ္မူျပန္ခ်င္ေနလို႕လား။
ကလင္တန္ ကိုအားက် အိမ္ျဖဴေတာ္ အာ...ဟုတ္ပါဘူး
ဟို အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္ႀကီး ထဲမွာ 
ကင္မရာေတြေပါၿပီး ဆိတ္ကြယ္ရာ နည္းေနလို႕မ်ားလား?)
ထားလိုက္ပါေတာ့ ၿပီးတာေတြလဲၿပီးပါေစေတာ့
ကလင္တန္လဲ တစ္ေခါင္းလံုးေဖြးသြားၿပီဘဲ
ေရးေနတာဘယ္လိုင္းထဲ ေရာက္သြားေတာင္မသိေတာ့ပါဘူး၊

ေအာင္ရင္ညိမ္းနဲ႕ေတာ့မဆိုင္ပါဘူးဗ် 
အေဝးႀကီးရိွပါေသးတယ္၊

သမိုင္းဝင္းထဲက က်ေနာ့္ရဲ႕ 
လိႈင္အေၾကာင္း !!!

ဟာ ေပၚကုန္ၿပီ......
 သမိုင္းဝင္းထဲက က်ေနာ့္ရဲ႕
 ရန္ကုန္တကၠသိုလ္(လႈိင္နယ္ေျမ) 
ဘူမိေက်ာင္းေတာ္သားသမိုင္းအေၾကာင္း
ျပန္အစအေကာက္ရရင္ 
ဘယ္နားေတာင္ေရာက္သြားမွန္း မသိေတာ့၊
 ရတာနဲ႕ စမယ္ဗ်ာ

ခေပါင္းေဆာင္ကေနထြက္လာရင္ 
ဆရာဆရာမ နဲ႔ ေက်ာင္းအုပ္ႀကီးေနတဲ့
လံုးခ်င္းအိမ္ေလးေတြေက်ာ္လာၿပီးရင္
 ေက်ာင္းစာသင္ေဆာင္ အသစ္ေတြနဲ႕
ေက်ာင္း စားေသာက္ဆိုင္တန္းအသစ္ကိုျဖတ္ၿပီး
 ေက်ာင္းေဆာင္မႀကီးေတြကိုေရာက္ကာ
 ေက်ာင္းေဆာင္မႀကီးရဲ႕ 
ဟိုဖက္အစြန္တစ္ဖက္မွာကေတာ့
 ျပည္လမ္းနဲ႕၊ ေအဒီလမ္းတို႕ကို
တဖက္တစ္ခ်က္စီမွာ သြားဆက္သြယ္ေနတဲ႕ 
ကုကၠိုလ္ရိပ္ေတြ စိန္ပန္းရိပ္ေတြနဲ႕ေအးျမတဲ့
 ေက်ာင္းပတ္ ကတၲရာလမ္းမ႐ိွေနၿပီး၊

ဆလြန္းကားေနာက္ဆံုးေပၚေရာင္စံုေတြ၊ 
သေဘာၤသားကားေရာင္စံုေတြ၊
ေက်ာင္းသူ လွလွ ေရာင္စံုေတြ၊ 
ဆရာမ လွလွ ေရာင္စံုေတြ နဲ႕
အဝင္အထြက္ ဟိုဒဟိုသြားလာ 
အလွေတြ စီခ်ယ္ေနၾကသလို
ေက်ာင္းသား ေရာင္စံု 
ဆရာေရာင္စံုေတြကလဲ 
မ်က္စိေရာင္စံုနဲ႕
ဟိုဒဟို အလွပန္းခ်ီကို 
ခံစားမိေနၾကသလို  
အၿမဲ စည္ကားေနတတ္ၾကပါတယ္။

သူနံေဘးမွာကေတာ့ 
အေမဆီက သားခြဲခံရတဲ့ က်ေနာ္တို႕ရဲ႕
ရန္ကုန္တကၠသိုလ္(လိႈင္နယ္ေျမ)လိုဘဲ 

အေမဆီက သားခြဲခံရတဲ့ 
အင္းလ်ားေလး(အင္းလ်ားကေလး) လို႕...
ေခၚဆိုၾကတဲ့
သာယာတဲ့ ကန္ေလး႐ိွပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္မ်ားလားမသိ 
အတြဲေတြ သိပ္မထိုင္ရဲၾကတာျဖစ္မယ္ 
အင္ၾကင္းေဆာင္ေနာက္ေတြက်ေတာ့ 
အတြဲေတြခ်ည္းဘဲ မေရးေတာ့ပါဘူး။
(ကိုယ့္ေပါင္လွန္ေထာင္းမိမွာစိုးလို႕  လို႕
ခင္ဗ်ားတို႕ မထင္ၾကပါနဲ႕
 ေခ်ာင္းရံုေလာက္ပါ၊ 
ဂ်မ္းဘံုက ႐ြာမွာ က်န္ေနခဲ့လို႕ပါ)

အင္းလ်ားေလးကန္လို႕ေခၚရတာကလဲ
အင္းလ်ားကန္မႀကီးကို
 ျပည္လမ္းမႀကီးက ပိုင္းျဖတ္လို႕ 
ကြဲသြားရတဲ့ အပိုင္းေလးကို
အစြဲျပဳလို႕ေခၚတာထင္ပါတယ္၊

ကန္ရဲ႕အလယ္လို႕ဘဲေျပာရမယ္ထင္ပါရဲ႕ 
(ေအဒီလမ္းဖက္ကေတာ့ ေျမတစ္ဆက္ထဲပါဘဲ)
အဲဒီ ကန္လယ္ကကြ်န္းဆြယ္ ကေလးမွာ 
လူငယ္အင္လ်ားေလးစခန္း႐ိွခဲ့ပါတယ္၊

ဟိုးတုန္းက  အစိုးရရဲ႕ 
ဘက္္စံုေတာ္တဲ့ လူငယ္ေတြကို 
တိုင္းနဲ႕ျပည္နယ္ အသီးသီးက
ခုႏွစ္တန္းကေန ဆယ္တန္းထိ 
လူရည္ခြၽန္ အျဖစ္ စံျပေ႐ြးခ်ယ္ကာ
 ျမန္မာျပည္ရဲ႕အေ႐ွ့အေနာက္ ေတာင္ တို႕က
အင္းေလးေခါင္တိုင္စခန္း
(ေညာင္ေ႐ႊအင္းေလးကန္)၊
 ေမာ္လၿမိဳင္ စက္စဲ စခန္း
(စက္စဲကန္းေျခ)၊
 ငပလီ ေ႐ႊဝါခ်ိဳင္ စခန္း
(သံတြဲ လံုးသာကမ္းေျခ) နဲ႕

အေပၚမွာေဖၚျပခဲ့တဲ့ 
ရန္ကုန္ လူငယ္အင္လ်ားေလး စခန္းအသီးသီးသို႕
 ေႏြရာသီ ေက်ာင္းပိတ္ရက္ အတြင္း
 ေလ့လာေရးခရီးအျဖစ္
ပို႕ေဆာင္ကာ
 ေဒသႏၱရဗဟုသုတေတြရ႐ိွေအာင္လုပ္ေပးခဲ့တဲ့ 
အစီအစဥ္အရ
တည္ေဆာက္ေပးခဲ့တဲ့ 
လူငယ္စခန္းေတြထဲက
ဒီလူငယ္အင္းယားေလးစခန္းဟာ 
တစ္ခုအပါအဝင္ပါ။၊


 ဘဝတစ္ေကြ႕ သမိုင္းတစ္ဆစ္ခ်ိဳးက 
တကၠသိုလ္ပ်ိဳပ်ိဳ လိႈင္လဲ ယခုအခါမွာ အိုမင္းေနခဲ့့ပါၿပီဗ်ာ


ဒီေနရာမွာျဖတ္ၿပီးေရးခ်င္တာကေတာ့
 ဒီ post နဲ႕ေတာ့မဆိုင္ေပမယ့္ မေနႏိုင္လို႕ပါ၊

မူလတန္း၊ အလယ္တန္း၊ အထက္တန္း နဲ႕ 
တကၠသိုလ္ ေကာလိပ္ ေက်ာင္းသားေတြ နဲ႕ 
ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ပါ၊

ဟိုးတုန္းက လူရည္ခြၽန္ေ႐ြးခ်ယ္ 
camping ထြက္တာနဲ႕ ပတ္သက္ရင္းပါ။

က်ေနာ္တို႕ရဲ႕ တစ္ကယ္လဲေတာ္
 ႏိုင္ငံတစ္ကာအဖြဲ႕အစည္းေတြမွာလဲ
ဦးေဆာင္တဲ့အပိုင္းက လုပ္ခဲ့ၿပီးလက္႐ိွလဲ
 ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ ပညာေရးျပဳျပင္ေျပာင္းလဲ
ဖြံၿဖိဳးတိုးတက္ေရးမွလဲ ဦးေဆာင္ကဏၭက ပါေနတဲ့ 
ဆရာမမ်ားၾကားၿပီး
ဒီအသံေလးမ်ားၾကားမိယင္ 
ဆရာမ 
က်ေနာ္တို႕ထက္ပိုသိထားတဲ့ 
ဒီဟာေလးကို promote လုပ္ေပးႏိုင္မလားဆိုတဲ့ ဆႏၵနဲ႔ပါ။

ေက်ာင္းသားလူငယ္ အသီးသီးဟာ 
အနာဂါတ္ရဲ႕ၾကယ္ပြင့္ေတြမို႕
သူတို႕ကို မွန္ကန္ေသာ အသိပညာနဲ႕ 
ဖြံၿဖိဳးေအာင္ molding လုပ္ေပးတာဟာ
တိုင္းျပည္ ဖြံၿဖိဳးတိုးတက္ေအာင္လုပ္တာဘဲဆိုတာ 
လူတိုင္းသိၿပီးသားျဖစ္မွာပါ။

မူလတန္းအ႐ြယ္ကေလးမ်ားကို 
ပညာသင္ၾကားရာမွာ ကေလးေတြရဲ႕ ျမင္ေနရတဲ့
ပတ္ဝန္းက်င္ အေျခအေနေတြကို သိျမင္နားလည္လာဖို႕၊ 
လူမႈပတ္ဝန္းက်င္မွာ လူေတြရဲ႕ေကာင္းတဲ့စ႐ိုက္ေနထိုင္မႈပံုစံေတြ 
နားလည္ေနထိုင္ေျပာဆိုျပဳမူတတ္ဖို႕

သူတို႕ရဲ႕ စဥ္းစားေတြးေခၚ မွတ္သားတတ္ခါစ
အသိဥဏ္ေတြ ဖြဲ႕ၿဖိဳးဖို႕ 

ေက်ာင္းခန္းထဲက သင္ၾကားမႈေတြအျပင္....

 ေက်ာင္းဝင္းထဲက outdoor activity ေတြ၊......
 ေက်ာင္းျပင္ပ အနီးအနား အမိႈက္ေကာက္ခိုင္းျဖစ္ေစ 
တစ္ဦးခ်င္း၊ အဖြဲ႕လိုက္  ေက်ာင္းျပင္ပ outdoor activity နဲ႕
 project ေလးေတြ၊.....
တာဝန္ခံဆရာမနဲ႕အတူတူ
 ေလဆိပ္၊ တိရိစာၦန္႐ံု စတဲ့ေနရာေတြကို
 ေန႕ဝက္ေလ့လာေရးခရီး ေတြ၊....

အတန္းႀကီးလာသည္နဲ႕အမၽွ ရက္တို 
ညအိပ္ ၿမိဳ႕အနီးအနား camping ထြက္ရတာေတြ၊

ဒီကတစ္ဆင့္အတန္းႀကီးလာသည္နဲ႕အမ်ွ 
အစိုးရ၏ပညာေရးရံပံုေငြ ေက်ာင္းသားမ်ား၏
စိတ္ခ်လံုၿခံဳမႈႏွင့္ေငြေၾကးကုန္က်မႈကိုလိုက္၍ 
သက္ဆိုင္ရာ principle မ်ား၏ judgement ျဖင့္
 ၿမိဳနယ္အျပင္ဖက္၊
 ျပည္နယ္/တိုင္း အျပင္ဖက္ 
ႏိုင္ငံအျပင္ဖက္(oversea) camping မ်ား

သြားေရာက္ေစျခင္းနဲ႕
 ဝိုင္းဝန္းလုပ္ေဆာင္ရေသာ project ငယ္ကေလးမ်ားအား
အေလးထားေသာ 
ပညာေရးစံနစ္တစ္ခုျဖစ္လာေစခ်င္ျခင္းပါ။

ႏိုင္ငံတစ္ကာတြင္
ဤစံနစ္အေျခတည္ေနသည္မွာ
 ႏွစ္ေပါင္းၾကာေနေပၿပီ၊

စႏၵာႏွစ္ကိုယ္ခြဲပါဝင္ခဲ့တဲ့
 ႏွစ္မႊာအသဲရဲ့ 
မူလအဂၤလိပ္႐ုပ္ရွင္ျဖစ္တဲ့

The parent trap ဆိုတဲ့ကားနဲ႔
 ေနာက္တစ္ကားျဖစ္တဲ့
 it take two ဆိုတဲ့ 
႐ုပ္႐ွင္ေတြ နဲ႔ အလားတူ႐ုပ္႐ွင္ေတြ ကို
 ၾကၫ္႔ျဖစ္ၾကရင္ သိၾကပါလိမ့္မယ္။

ထိုင္းနဲ႕ စကာၤပူဆိုလဲ
မူလတန္း မွာ 
outdoor 
အနီးအနား observation ကေန 
P5 , P6 ေလာက္မွာ
ညအိပ္ ညေန ကမ့္ထြက္ရတာမ်ိဳး
ကမ့္က နာရီဝက္ခရီးေလာက္သာေဝးေပမယ့္
မိဘေတြလာေတြ႕ခြင္႔မ႐ိွဘဲ 
ကမ့္ပိတ္တဲ့ေန႕ မီးပံုပြဲက်မွ 
လာတက္ခြင့္ရတာမ်ိဳးေတြ ႐ိွပါတယ္

 ေက်ာင္းထဲမွာတင္ အိပ္စားေနရတဲ့ 
ကမ့္လဲ႐ိွပါတယ္
   
၇တန္း ၈ တန္းအ႐ြယ္ေလးေတြ
 ေက်ာင္းရဲ႕အတန္းအလိုက္ oversea camping အျပင္ 
တစ္ေယာက္ခ်င္းစီ တစ္ေက်ာင္းနဲ႕တစ္ေက်ာင္း 
invite လုပ္ကာ ေက်ာင္းသားခ်င္းဖလွယ္ၿပီး
လာလည္ခိုင္းၾကတဲ့အစီအစဥ္ေတြ 
လုပ္တာေတြလဲ ရိွၾကပါတယ္။
ဒါေတြဟာ ေက်ာင္းသားတိုင္းအတြက္ 
စီစဥ္ ေပးထားတဲ့ အရာေတြပါ၊

ျပည္ပႏိုင္ငံေတြမွာ ပညာေရးစံနစ္ဆိုတာ
 ေက်ာင္းသားအတြက္ ဝန္ထုပ္ဝန္ပိုးႀကီးျဖစ္ေစဖို႕ထက္
 ေပါ့ပါးၾကည္လင္စြာ ပညာသင္ၾကားရင္း 
အဆင့္ျမင့္ပညာေတြ
 ေလ့လာသင္ၾကားႏိုင္ေအာင္လုပ္ေပးေနတဲ့အခ်ိန္မွာ
 ျမန္မာျပည္မွာကေတာ့
 ေက်ာင္းႀကီးေတြဟာ Attendance ယူဖို႕ နဲ႕
 စာေမးပြဲေျဖရန္သာ အသံုးျပဳၾကၿပီး၊
စကားမပီကလာေျပာတတ္ကထဲက 
က်ဴ႐ွင္ပို႕ 
အၿပိုင္အဆိုင္ သူ႕ထက္ငါေတာ္တာေက်ာဖို႕
ဗိုလ္လိုပိုမႈတ္တတ္ဖို႕နဲ႕ 
အတန္းႀကီလာရင္ 
ဆယ္တန္းမွာ ၆ဘာသာပါႏိုင္ဖို႕
စာ ဆူနာမီေတြထဲမွာ 
ခေလးေတြကို ႏွစ္မႊန္းထားၿပီး 
အခ်ိန္ေတြကုန္ဆံုးေစတာဟာ

တိုင္းျပည္မွာ အေတြးအေခၚ နဲ႕ 
လူမႈေပါင္သင္းဆက္ဆံေရးေတာ္တဲ့ေခါင္းေဆာင္ေတြေမြးထုတ္ေပးႏိုင္တဲ့
molding  မဟုတ္ဘူးလို႕ေျပာခ်င္တာပါဘဲ။

အာ႐ွမွာ စကာၤပူဟာ 
အဂၤလိပ္စကားေျပာၿပီး 
ခ်မ္းသာကာ အဆင့္ျမင့္ေပမယ့္၊ 

မဖြံ႕ၿဖိဳးလာခင္ေရာ... 
တိုးတက္ဖြံ႕ၿဖိဳးလာစဥ္မွာပါ
 ျပည္သူေတြၾကားထဲနဲ႕ေက်ာင္းမွာပါ 
အဂၤလိပ္လို ေကာင္း ေကာင္းမေျပာႏိုင္ေပမယ့္
အာ႐ွရဲ႕ထိပ္သီး က်ားေတြ နဂါးေတြျဖစ္လာၾကတဲ့ 
တိုင္းျပည္နဲ႕လူမ်ိဳးေပၚအမ်ိဳးသားေရးစိတ္ဓါတ္ျဖင့္လဲ
ခ်စ္ခင္ၾကေသာ
ဂ်ပန္ ကိုရီးယား ထိုင္ဝမ္ တ႐ုတ္တို႕ဟာ 
နည္းပညာပိုင္ဆိုင္မႈမွာ ပိုမို ျပည္႕ဝၾကပါတယ္။

စကာၤပူဟာ နည္းပညာကိုဝယ္ယူ အသံုးျပဳမႈႏွင့္
 ေငြေၾကးဝန္ေဆာင္မႈ၊ ေလဆိပ္ ၊ ဆိပ္ကမ္းဝန္ေဆာင္မႈတို႕တြင္ ထိပ္တန္းနည္းပညာမ်ားအားဝယ္ယူအသံုးျပဳ မႈတို႔ျဖင့္
manage လုပ္ေနေသာ လာပ္စားမႈနည္းပါးေသာ 
citystate တစ္ခုသာျဖစ္ေပသည္။

က်ေနာ္တို႕ ဘူမိေက်ာင္းသားေတြ Batch အလိုက္ 
တစ္ျခားေမဂ်ာ ဘာသာေတြထက္ စုစည္းခင္မင္ၾကတာဟာ
 ႏွစ္တိုင္းမျဖစ္မေန 
ကြင္းဆင္းၾကရတဲ့ လိုအပ္ခ်က္ေၾကာင့္ဆိုရင္ 
မွားမယ္မထင္ပါဘူး၊

ဒီလိုဘဲ တပ္မေတာ္သားေတြ 
ဘာလို႕ညီၫႊတ္ၾကလဲဆိုရင္ 
စားအတူ ေသအတူ
 ေရာက္ရာေ႐ွ့တန္းနယ္မွာ 
မိသားစုမပါ Camping လုပ္ေနရတာေၾကာင့္ဆိုရင္လဲ
မွားမယ္မထင္ပါ

ဒါေၾကာင့္ေက်ာင္းကိုခင္ၿပီး 
ကိုယ္သင္ေနရတဲ့ ပညာေရးနဲ႕
ေက်ာင္းသားလူငယ္ဘဝကို  
 ႏွစ္သက္ လိုလားေက်နပ္မႈ ႐ိွေနၾကေသာ
ပညာခၽြန္ အေတြးအေခၚေကာင္း၊
လူမႈဆက္ဆံေပါင္းသင္းဆက္ဆံေရးေကာင္းမြန္သည္႕
စီမံေရး အုပ္ခ်ဳပ္ေရး နဲ႕
အတတ္ပညာပိုင္းေတြမွာထူးခၽြန္ၾကေသာ
 အနာဂါတ္ျမန္မာလူငယ္ေခါင္းေဆာင္ေတြ
 ေပၚထြန္းလာေစဖို႕
ပညာေရးစာသင္ၾကားေရး Syllabus ေတြ
အသစ္သစ္ေတြေျပာင္းလဲ႐ံုနဲ႔ၿပီးေႁမႇာက္မွာမဟုတ္ဘဲ
 ေက်ာင္းသားသူမ်ား၏ 
ပညာသင္ၾကားခ်င္စိတ္ကိုဆြဲေဆာင္မႈေပးရင္း
အာဂံုေဆာင္ျခင္းစံနစ္ပေပ်ာက္ၿပီး 
ဆက္စပ္ေတြးေခၚ ဗဟုသုတႂကြယ္ကာ
အမ်ားႏွင့္ပူးေပါင္းလိုက္နာ
 ေဆာင္႐ြက္တတ္သည္႔ (Rebellious စိတ္ကိုခ်ဳပ္ထိန္းႏိုင္သည္႕)
 ေက်ာင္းသားလူငယ္မ်ားထြက္ေပၚႏိုင္ဖို႕ႀကိဳးပမ္းေဆာင္႐ြက္ႏို္င္ၾကေစဖို႕ 
တိုက္တြန္းႏိုးေဆာ္ရင္း 
လယ္ေတာအိမ္မွာ ခဏမွ မနားရင္ 
အိမ္ကဂ်မ္းပံုဆီမွာ နားပူခံရေတာ့မွာမို႕
အားမွ ဆက္ေရးခြင့္ျပဳပါခင္ဗ် ။

TAT86Bumi 11:45hr  -24-7-2014

No comments:

Post a Comment